عسل کوهی و اصل

عسل کوهی چیست؟

عسل کوهی که با نام عسل وحشی نیز شناخته می شود به آن دسته از عسل هایی اشاره دارد که از جنگل ها و کوهستان ها به دست می آید و توسط زنبورهای عشایری تهیه می شوند که الزاما متعلق به یک کلن نیستند. موضوعی که در خصوص عسل طبیعی وحشی می توان به آن اشاره کرد این است که با توجه به اینکه این نوع از عسل کاملا از طبیعت گرفته می شود و هیچگونه نظارتی از سمت انسان ها روی کندوها صورت نمی گیرد، امکان تعیین سن دقیق عسل نیز برای فروشندگان چندان میسر نمی باشد. همچنین به دلیل اینکه منبع شهد نیز قابل تعیین نیست، نمی توان به یک طعم و مزه یکسان برای تمامی عسل ها اشاره کرد و هر یک از آنها از طعمی منحصر به خودشان برخوردار هستند که در فصول مختلف نیز متفاوت خواهد بود.


نحوه تشخیص عسل کوهی اصل

خواص عسل کوهیتشخیص عسل کوهی اصل کاری نسبتا دشوار است و همین امر نیز سبب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال سوء استفاده از این موضوع باشند. اما عسل کوهی وحشی دارای برخی از ویژگی ها است که دانستن آنها می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تا حدودی اصل بودن آن را تشخیص دهید. اولین موضوع رنگ عسل است. به طور معمول عسل های کوهی از رنگ های تیره تری برخوردار هستند. موضوع دیگری که می تواند در تشخیص عسل کوهی اصل به شما کمک کند بررسی موم آن است. به طور معمول موم عسل کوهی نسبت به موم سایر عسل ها نرم تر است و از نظر ظاهری نیز به دلیل کوچک تر بودن زنبورهای عسل وحشی، 6 ضلعی های کندو آنها نسبت به کندوهای دیگر کوچک تر است.


مواردی که به آنها اشاره شد می تواند در تشخیص عسل وحشی  به شما کمک کند امام الزاما تعیین کننده به شمار نمی رود. برای اینکه از اصل بودن عسلی که تهیه می کنید اطمینان حاصل کنید بهتر است که از فروشندگان مجاز و معتبر برای خرید عسل استفاده کنید. چرا که فروشندگان فوق معیارها و استانداردهای لازم را پشت سر گذاشته اند و فروش قانونی محصولات خود را دارند.


تفاوت عسل وحشی کوهی با عسل طبیعی و پرورشی

عسل خام به طور کلی به دو شکل قابل دسترسی خواهد بود. عسلی که با عنوان عسل طبیعی شناخته می شود و در مزرعه های مشخص و در محیطی از پیش تعیین شده توسط زنبورهای قرار گرفته در جعبه های زنبور تولید می شود. در تولید این نوع از عسل زنبورداران به روند تولید عسل نظارت مستقیم دارند. نوع دوم عسل خامی که با عنوان عسل کوهی یا وحشی به آن اشاره می شود در طبیعت بکر و توسط زنبورهای عسل قرار گرفته در کندوهای طبیعی تولید می شود. این کندوها در صخره ها و درختان جنگل ها موجود می باشد و زنبورهای عسل نیز از شهد گل های وحشی جنگل و کوهستان برای تغذیه و تولید عسل استفاده می کنند.


خواص و فواید عسل کوهی

عسل کوهی به بهترین شکل و بافت ممکن به حالت کریستالی درمی آید. ذرات تشکیل دهنده عسل وحشی بسیار بزرگ تر از ذرات تشکیل دهنده عسل های معمول موجود در بازار است و شما می توانید تکه هایی از کندو عسل و حتی گاها تکه ای از بال های شکسته زنبوران تولید کننده را درون عسل پیدا کنید. بیشتر افراد به صورت طبیعی به دنبال عسل های شفاف و تمیز هستند اما عسل کوهی به این شکل نیست. معمولا رنگ این عسل در مقایسه با نمونه های دیگر عسل تیره تر می باشد و حتی ممکن است در نگاه اول هیچگونه جذابیتی برای شما نداشته باشد که سبب شود برای خریدن آن اقدام کنید. دلیل این امر نیز این است که همانطور که پیش تر نیز اشاره شد زنبورهای عسل در طبیعت چرخیده و در نهایت از شهد گل های وحشی مختلفی استفاده می کنند و تنها به شهد یک گل مشخص اکتفا نمی شود.

تفاوت عسل کوهی و عسل وحشی با عسل طبیعی

شاید به گوش شما هم خورده باشه که عسل وحشی یا کوهی خیلی بهتر از بقیه مدل‌هاست و حتی ممکنه شنیده باشین که اگه نمیتونین مدل وحشی و کوهی این طلایی خوشمزه رو تهیه کنین، بهتره نوع طبیعی اون رو بخرین.
بخاطر همین ممکنه همیشه توی ذهنتون این سوال پیش اومده باشه که تفاوت عسل کوهی با طبیعی چیه؟

نحوه تولید عسل کوهی جوریه که دخالت انسان توی تولیدش خیلی خیلی کمه و خب هر جایی که انسان نباشه؛

قطعا تولید طبیعی‌تری اتفاق میفته و محصول بهتری به وجود میاد.

اما نکته مهم اینجاست که بدونیم این دو نوع چه تفاوتی با هم دارن و کدوم بهتره یا خاصیت بیشتری داره.

بخاطر همین ما اینجا ویژگی‌ها و تفاوت‌های عسل خالص با عسل وحشی رو براتون بررسی می‌کنیم.
شما هم اگه موقع خرید این طلایی خوش رنگ و بو دچار تردید میشین و نمیدونین که کدوم یکی رو بخرین، بهتره با ما همراه باشین.

عسل طبیعی
زنبورهای تولیدکننده عسل طبیعی و وحشی چه فرقی دارن؟

برای اینکه تفاوت عسل کوهی رو با نوع طبیعی براتون توضیح بدیم، اول باید با این دو نوع آشنا بشین.

چون که اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع عسل توی مراحل تولید اونهاست.

شاید وقتی که عنوان وحشی رو برای این طلایی خوشمزه شنیدین، فکر کردین که زنبورهای وحشی اون رو تولید میکنن.
اما خب باید بدونین که عنوان وحشی این نوع از طلای خوراکی به زنبورهای تولید کننده‌ش محدود نمیشه.

در واقع تصورتون درسته اما کامل نیست.

چون که این مدل رو هم زنبورهای وحشی ممکنه تولید کنن و هم ممکنه زنبورهای اهلی با استفاده از گل‌های وحشی اون رو تولید کنن.
ولی اگه بخواین تفاوت زنبورهای تولید کننده عسل طبیعی و وحشی رو بدونین؛

باید براتون توضیح بدیم که زنبورهای وحشی، عسل وحشی و کوهی رو تولید میکنن.

زنبورهای اهلی نوع طبیعی رو تولید میکنن مگه اینکه از گل‌های وحشی تغذیه کرده باشن.

تفاوت این زنبورها توی چیه؟

یا چی باعث میشه که محصول تولیدی اونها با هم فرق داشته باشه؟

برای اینکه جواب سوالاتون رو بگیرین با ما همراه باشین.

بیشتر بخوانید: استفاده از عسل برای عسل درمانی


گل‌های مصرفی برای تولید عسل طبیعی و وحشی چه فرقی دارن؟

یکی دیگه از تفاوت‌های اصلی این دو نوع خوراکی خوشمزه، گیاه‌هاییه که زنبورها با استفاده از اون این محصول رو تولید میکنن.

از اونجایی که زنبورهای تولید کننده هر کدوم از این نوع عسل‌ها با هم فرق دارن؛

گیاه‌های مورد استفاده‌شون هم متفاوته.
چون که زنبورهای وحشی غیرقابل کنترلن و هر گل یا گیاهی رو میخورن ولی زنبورهای اهلی فقط از گیاه‌های محیط اطرافشون استفاده میکنن.

تازه زنبورهای وحشی بیشتر توی جنگل یا جاهایی هستن که انسان نباشه و انواع گیاه‌های مختلف رو میخورن.
ولی زنبورهای اهلی و تولیدکننده نوع طبیعی به شکلی هستن که توی مزرعه‌ای از گل‌های آویشن، یونجه، شبدر، مرکبات و غیره گذاشته میشن.

با استفاده از گل‌های مخصوص اون مزرعه، این طلایی خوشمزه رو تولید میکنن.

خواص عسل کوهی


با توجه به اینکه در هنگام تولید عسل کوهی وحشی، زنبورهای عسل از گل های وحشی موجود در طبیعت بکر استفاده می کنند و هیچگونه دخالتی از سمت انسان ها در فرآیند تولید عسل صورت نمی گیرد، این نوع از عسل دارای خواص بسیار زیادی است. برخی از اصلی ترین خواص عسل خالص  وحشی که همواره مورد توجه محققان قرار گرفته است عبارت است از:


تحقیقات نشان داده است که عسل کوهی وحشی دارای سطح آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است و همچنین به دلیل وجود مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و روی و انواع ویتامین مثل ویتامین B2، B3، B5 و B6 در این نوع از عسل که همگی برای بدن و سلامتی آن ضروری می باشند، شما می توانید از عسل وحشی برای درمان انواع بیماری و مشکلات استفاده شود.

عسل کوهی دارای خاصیت ضدباکتری و ضد قارچ است و همین امر سبب می شود تا شما بتوانید از آن برای درمان جای زخم، خراش، عفونت، زخم بستر یا سوختگی استفاده نمایید.

اگر از گلودرد رنج می برید و به دنبال یک تسکین کننده برای این مشکل هستید، عسل کوهی وحشی می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. همچنین می توانید برای بهبود سرفه نیز از عسل استفاده کرده و مشکل سرفه کردن خود را با مصرف مداوم این محصول حل نمایید.

مصرف عسل کوهی وحشی در روز به ویژه در فصل های آلرژی زا می تواند از بروز آلرژی یا حل این مشکل در این فصل ها به شما کمک کند.

عسل وحشی برای پوست بسیار مفید است. شما می توانید از آن برای درمان آکنه استفاده کرده یا با کمک آن از پیری زودرس پوست خود و بروز چین و چروک جلوگیری نمایید.

پیشنهاد میکنم بخونید: عسل دیابتی

خرید و قیمت عسل کوهی

موضوعی که باید در خصوص عسل کوهی در نظر داشت این است که همانطور که پیش تر اشاره شد این نوع از عسل به صورت مستقیم از کوهستان به دست می آید به همین دلیل نیز جزء محصولات خاص به شمار می رود. شما می توانید برای تهیه عسل کوهی وحشی از طریق فروشگاه وب سایت عسل ملکه اقدام نمایید و یکی از محصولات ارائه شده در این فروشگاه را با توجه به نیازهای خود خریداری نمایید.


عسل وحشی زاگرس

عسل وحشی زاگرس (سنجد وحشى)


این محصول که با نام سنجد وحشی نیز شناخته می شود یکی از محصولات فروشگاه عسل ملکه است. عسل اصل کردستان از رشته کوه های زاگرس تهیه می شود و کاملا طبیعی و منحصر به فرد است. شما می توانید این عسل را در وزن نیم یا 1 کیلویی تهیه نمایید. 


عسل وحشی سیاه

عسل 10 ساله وحشی


محصول دیگری که در فروشگاه ملکه وجود دارد، عسل وحشی سیاه است. این محصول مستقیما از طبیعت بکر تهیه می شود است و انسان ها هیچگونه دخالتی در روند تهیه آن ندارند. شما می توانید هر نیم کیلو این عسل را با مبلغ 600000 تومان تهیه نمایید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.


عسل وحشی کنار

عسل وحشی کناریکی دیگر از محصولات فروشگاه ملکه که در میان مشتریان دارای محبوبیت بالایی است، عسل وحشی کنار است. این محصول در شهرهای جنوبی کشور تهیه می شود و شرایطی فراهم شده است که زنبورداران هیچگونه دخالتی در روند تهیه آن نداشته باشند. 

منبع : آران عسل https://aranasal.com/
https://0rz.tw/54xVX
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد